2017-01-16

Przepisy dotyczące umowy o roboty budowlane do poprawki!

Witajcie :)

Dzisiejszy post kierowany jest szczególnie do inwestorów, wykonawców i podwykonawców, czyli do podmiotów, o którym mowa m.in. w przepisach Kodeksu cywilnego, dotyczących umowy o roboty budowlane.

W Sejmie trwają prace nad ustawą o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia dochodzenia wierzytelności (druk nr 1185). Jest to projekt rządowy, więc można przyjąć, że wkrótce zostanie on przyjęty :)

Ustawodawca zamierza zmienić art. 6471 Kodeksu cywilnego, regulujący m.in. kwestię odpowiedzialności solidarnej zawierającego umowę z podwykonawcą, inwestora i wykonawcy za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane przez podwykonawcę (§5). Dlaczego?

W uzasadnieniu do omawianego projekty ustawy wskazano, że art. 647(1) Kodeksu cywilnego stanowi podstawę dużej liczby sporów sądowych, a jego wykładnia prowadzi często do sprzecznych rozstrzygnięć orzecznictwa (w tym Sądu Najwyższego).

Zestawienie obecnej i projektowej regulacji znajdziecie  na naszym facebookowym profilu:https://www.facebook.com/kancelariadanielkieliszek/

To tyle na dziś!
Pozdrawiamy serdecznie! :)

Wpis ten nie stanowi opinii lub porady prawnej w rozumieniu obowiązującego prawa. Ma on wyłącznie informacyjny charakter, stanowiąc wyraz poglądów jego autora na tematy prawnicze. Autor wpisu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne skutki decyzji podejmowanych na jego podstawie.

Kancelaria Kieliszek - dane adresowe
87-100 Toruń